Cross BMX Kerékpárok
Haro Racelite Junior 20" 2024 BMX Cross Kerékpár
234 590 FtHaro Racelite Expert 20" 2024 Race BMX Bike
245 290 FtRadio Quartz Pro L 20" Race BMX Bike
625 590 Ft 591 990 FtGT Speed Series Pro XXL 20" Race BMX Bike
410 490 FtHaro Annex Pro XL 20" Race BMX Bike
175 890 Ft 142 690 FtRadio Xenon Expert XL 20" Race BMX Bike
273 690 Ft 219 790 FtRadio Xenon Pro 20" Race BMX Bike
351 890 Ft 282 890 FtHaro Annex Pro 20" Race BMX Bike
175 890 Ft 144 390 FtHaro Racelite Expert XL 20" 2024 BMX Cross Kerékpár
265 790 Ft 250 190 FtA BMX Cross kezdete
A BMX mint rövidítés Biciklis Motocrosst (Bicycle Motocross) jelent. Ahogy a neve is sugallja, a BMX a motocross elemei biciklin történő átvételével alakult ki. Az első BMX versenyek a 70’-es években kerültek megrendezésre, de ekkor még a piacon elérhető, hagyományos kerékpárokkal versenyeztek. Nem sokkal később azonban a sport népszerűségének köszönhetően megjelentek az első, ténylegesen versenypályára szánt BMX kerékpárok, a Cross BMX-ek, melyek már jóval masszívabb szerkezettel rendelkeztek, mint elődeik.
Cross BMX bicikli és Freestyle BMX - Mi a különbség?
A Cross, azaz verseny BMX-ek leggyakrabban 20”-as méretűek, azonban széles a spektrum méretek terén, pl.: kisebb méretűek a gyerekeknek szánt BMX-ek. Az egyik legfőbb különbség a két BMX típus között, hogy a Cross BMX-ek váza alumíniumból készül, míg a Freestyle vázak alapanyaga általában hagyományos acél. A könnyebb váz nagyobb sebességet biztosít, azonban fontos megemlíteni, hogy a BMX-nek ki kell bírnia a versenypálya hepehupás szakaszait is, ahol sokszor ugratnak a versenyzők. Ettől függetlenül azért egy cross BMX megállja a helyét az utcákon is általánosságban, ezáltal is mutatva eme sport sokoldalúságát.
Hogyan néz ki egy verseny BMX-en?
A hagyományos BMX versenyen 8 résztvevő áll rajthoz. A versenypályán különböző szögű és nehézségű emelkedők és ugratók találhatóak, értelemszerűen az nyer, aki elsőnek ér be a célba. A verseny általában nem tart tovább 30 másodpercnél, ami egy átlagosan 3-400 méteres pálya esetén jól tükrözi a verseny iramát. Minden egyes akadálynak külön nevet adnak, valamint a verseny mindig egy lejtővel kezdődik, ez által lendületet adva versenyzőknek, ami sokszor elég az egész kör végéig.